Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

De laatste weken staan de kranten er vol van. Retailbedrijven die hun hoofd niet boven water kunnen houden. De onlinemarkt is dermate competitief dat de winkelstraat verandert. Gemeentes en overheden zien hun binnenstad veranderen, parkeren wordt gratis gemaakt, openingstijden worden opgerekt. Alles wordt in het werk gesteld om ons als consument te overtuigen toch echt zelf af te reizen naar de binnenstad, het liefst 7 dagen per week 24 uur per dag.

Er is al genoeg gezegd en geschreven over online versus offline. Fysiek of webshop, de meningen zijn te over. Wat mij juist zo intrigeert is de openlijke discussie die gevoerd wordt omtrent dit onderwerp. Ineens wordt de gewone burger bedrijfsadviseur en hebben we allemaal een mening over hoe het anders moet.

“Winkeliers zijn te afwachtend”

“Het businessmodel waarbij ik naar een winkel moet gaan om tot de conclusie te komen dat ze het product dat ik wil hebben niet meer op voorraad is, dat is achterhaald”

“Zo’n groot pand kan toch ook niet rendabel zijn”

Tja, de beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal. Stelt u zich nu eens voor dat dit inderdaad een correcte stelling is. Zou iemand zonder voorkennis van uw bedrijf een zinvolle toevoeging kunnen zijn in uw besluitvorming? “Iets van kennis zal hij toch moeten hebben” hoor ik u zeggen.

Wellicht correct, om een wildvreemde te vragen in welke machine u volgend jaar moet investeren is wat ver gezocht.  Echter zijn uw adviseurs eigenlijk niet dichterbij dan u denkt?

Elke dag zijn we met zijn allen in de weer om ons werk zo goed mogelijk te doen, daarbij zijn termen als klantgerichtheid, customer service en customer focus niet meer weg te denken in ons dagelijkse jargon. Hoe vaak vraagt u daadwerkelijk aan uw klant hoe hij uw dienstverlening ervaart? Wat zou hij doen als hij in uw schoenen staat en waarin vindt hij dat u vooral zou moeten investeren.

Als we vergeten te vragen aan de mensen waar we het allemaal voor doen hoe zij vinden dat we het doen, slaan we dan niet al op voorhand de plank mis?

Ik ben er dan ook ten volste van overtuigd dat als u de stuurlui van de wal aan boord haalt u zich zult verbazen waar de reis naar toe gaat. Blind de navigatie volgen omdat hij nu eenmaal ingesteld staat vergt tenslotte geen stuurmanskunst.

Voor nu, prettig navigeren!

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×