Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Als voetbalfanaat en gewezen speler, weliswaar op bescheiden niveau, hebben de recente beslommeringen mij wel bezig gehouden als het gaat om ‘de belangrijkste bijzaak’ ter wereld, het voetbal welteverstaan. Gaat mij enerzijds het ‘wel en wee’ van onze lokale vereniging na aan mijn hart, niet in de laatste plaats omdat dochterlief hier ook speelt net zoals pappa ‘vroeger’. Anderzijds  houdt mij ook de hele landelijke discussie, die overigens overal ter wereld speelt,  bezig. Over het wel of niet afmaken van de competitie of crucialer nog, wie is er kampioen en degradeert er bij voortijdige beëindiging? De voetbalbonden, in Nederland de KNVB, zijn niet te benijden als het gaat om (eind)verantwoordelijkheid nemen in deze kwesties. Je doet het nooit voor iedereen goed, er zijn altijd partijen die benadeeld zijn of voelen. Maar als er nou één les is, die er geleerd mag worden uit de KNVB-soap van de afgelopen weken, dan is het wel: bén maar vooral cómmuniceer ook duidelijk. Met daarbij in het kielzog: neem je stakeholders serieus en geef ze niet het idee dat ze ‘pootje gelicht’ worden.

Dat brengt mij meteen tot de parellel tot mijn vakgebied, recruitment van management en directie oftewel executive search. Daar waar het beeld wellicht bestaat dat ‘het huidige recruitment niet meer van deze tijd is”. Of vrij vertaald, dat er meer naar lange termijn strategie gekeken moet worden in plaats van korte termijn gewin. Onze visie is hierin helder: ja, we acteren op korte termijn, aangezien een functie vaak snel ingevuld moet worden. Maar voorop staat een ‘oplossing bieden’ voor de lange termijn, interim management natuurlijk daargelaten.

Recruitment bij TopProfile staat de afgelopen 12,5 jaar in ieder geval in het teken van: zorgvuldigheid – lange termijn denken – samen met je opdrachtgever aan de tekentafel – alleen maar gaan voor de beste match – lange wederzijdse relaties.  Om dat in onze competitieve markt waar te kunnen maken, moet je je stakeholders in ieder geval serieus nemen. Dat is in de eerste plaats dus je opdrachtgever, maar zeker niet in de laatste plaats de kandidaat….oftewel ‘je opdrachtgever van morgen’. Een gelijkwaardig speelveld gecombineerd met heldere verwachtingen scheppen, duidelijkheid én juist communiceren, vormen de basis van het succes voor alle partijen. Het is wellicht ‘het paard achter de wagen spannen’, maar voor de KNVB en haar bestuurders goed om daar een volgende keer een stuk zorgvuldiger over na te denken.

Is voetbal misschien de belangrijkste bijzaak, recruitment is voor ons in ieder geval dé hoofdzaak! Zorgvuldigheid geboden dus…..

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×